torstai 20. heinäkuuta 2017

Syntymäpäivä täynnä tanssia

Täytin eilen kaksikymmentä vuotta. Se tuntuu aika paljolta, mutta minusta ei silti tunnu yhtään sen vanhemmalta kuin ennenkään. Tai ehkä hiukan: muistelen, että pienempänä syntymäpäivät tuntuivat aina tosi erityisiltä ja odotin niitä innolla. Enää niissä ei ole samanlaista hohtoa, mutta kyllä minulla kivaa oli synttäreitä juhliessani.

Aloitin juhlimisen jo tiistaina. Illalla oli west coast swing -harjoitukset, jonne leivoin kakun yllätykseksi. Se oli vadelma-suklaakakku, siis suklaakakku, jonka välissä oli vadelmainen juustokakkutäyte. Yhdistelmä maistui hyvälle, niin muiden kuin omastakin mielestäni. Ennen kakkua minulle tehtiin perinteinen jam circle, jossa muut muodostavat piirin syntymäpäiväsankarin ympärille ja tanssivat vuorotellen hänen kanssaan piirin keskellä. Oli ihanaa, kun kaikki vielä halasivat minua tanssin jälkeen yhtenä kasana.


Seuraavana päivänä, syntymäpäivänäni, matkustin Helsinkiin bluestansseihin. Parin mutkan kautta saavuimme kauniille Bokvillanin huvilalle, jossa tanssit olivat jo täydessä käynnissä. Minut haettiin heti tanssiin ja sen jälkeen tanssinkin väsymättä koko illan. Musiikki, ihmiset ja miljöö saivat minut tosi hyvälle tuulelle. Leikin myös paikalle tuodun koiran kanssa, sillä sillä oli tylsää, kun ihmiset vain tanssivat.

 
 
Mainitsin muutamalle ihmiselle, että minulla oli syntymäpäivä, ja kohta minun kunniakseni järjestettiin jo toinen jam circle. Se tuli yllätyksenä, vaikka olin juuri ajatellut, ettei kukaan voisi yllättää minua. Tämäkin tanssipiiri oli todella hauska, sillä kaikilla partnereilla oli ihanan omalaatuinen tyyli.

Syntymäpäivälahjaksi sain työkaluja ja kaktuksia. Ehdin jo ajatella, että ensimmäisistä ei ole mitään hyötyä, kun en osaa käyttää niitä, mutta ne olivatkin kuulemma isälle sitten kun hän tulee käymään. Sain myös kortin Saksasta asti sekä jo aikaisemmin pussillisen salmiakkisuklaata parhaalta ystävältäni. Se oli ehkä paras syntymäpäivälahja ikinä.


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti