lauantai 29. heinäkuuta 2017

Aurinkoinen perjantai-brunssi

Loppukesällä ei aina tahdo löytyä aikaa ystäville, mutta eilen sain viettää ihanan päivän kahden ystäväni seurassa. Olimme jo pitkään suunnitelleet brunssille menemistä, ja nyt siihen tuli tilaisuus. Toinen ystävistä lähtee Italiaan lomalle ja kutsui meidät tyhjentämään kaappeja brunssin muodossa. Samalla juhlimme epävirallisesti minun syntymäpäivääni.

 
Kaapit oli todellakin tyhjennetty viimeistä murua myöten. Tarjolla oli juustoja, oliiveja, kaneli-näkkileipiä, keksejä, jääteetä sekä kuumaa teetä. Minä hain lisäksi leipomo Grynistä meille croissantit ja toinen ystävä toi mansikoita ja kurkkua. Kaiken kruunasi ystävän itse tekemä ricottajäätelö, joka maistui niin hyvältä, että se olisi yhtä hyvin voitu tehdä Italiassa.

 
 
Brunssin jälkeen toisen ystävän piti lähteä töihin ja minun takaisin nukkumaan, sillä olin ollut töissä yöllä. Tapasimme kuitenkin illalla uudelleen ja menimme anniskelukahvila Tiirikkalaan. Se on kuin kodikas olohuone keskellä kaupunkia, voisin asua siellä.

Minun moccalatteni ja mango-valkosuklaakakkuni.
 
Ystävän avokadoleipä.
 
Matkalle lähtevä ystävä antoi meille muille yllätyslahjat: söpöjä herkkupalloja, jotka oli tehty brunssista tähteeksi jääneestä vadelmatuorejuustosta. Niiden pakkauskin oli söpö koristeteippeineen. Pallot maistuivat niin hyvälle, että minun täytyy pyytää niiden ohje itselleni.


 (Kolme ylimmäistä kuvaa by Milla Mykrä)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti