tiistai 28. helmikuuta 2017

Päivä Helsingissä

Olin eilen Helsingissä seikkailemassa. Lähdin aikaisin aamulla heti töiden jälkeen ja tulin kotiin yöllä. Minulla ei ollut päivälle erityistä suunnitelmaa lukuun ottamatta blues-tansseja illalla ja muutamassa kaupassa käyntiä. Aioin vain vaellella päämäärättömästi ympäriinsä Helsingin kaduilla.

Päämäärätön vaeltelu alkoi heti bussista ulos päästyäni. Tarvitsin kahvia ja halusin juoda sitä jossain viihtyisässä paikassa, jossa en olisi ollut koskaan ennen. Yleensä Helsingissä päädyn aina Kampin Espresso Houseen, sillä se on kätevästi samassa rakennuksessa bussiterminaalin kanssa. Nyt ohitin sen tarkoituksella ja lähdin etsimään jotain suloista hipsterikahvilaa lähietäisyydeltä.


Ajattelin, että sellainen kahvila ilmaantuisi minä hetkenä hyvänsä nenäni eteen. Kävelin ja kävelin, mutta sellaista kahvilaa ei vain löytynyt. Lopulta, käveltyäni melkein koko keskustan läpi, luovutin ja menin takaisin Kamppiin Espresso Houseen. Siellä on onneksi ihanan isot kuppikoot.

Saatuani mahani täyteen kahvia ja kakkua toteutin suunnitelmani: kävin parissa kaupassa ja vaeltelin päämäärättömästi. Minulla oli tottakai kamera mukana.

 
Erään pikkukujan varrella seisoi suklaaputiikki, joka mainosti käsintehtyä suklaata. Ennen kuin huomasinkaan, olin astunut sisään ja ostanut itselleni pienen lahjan.
 
 
 
Päivän toinen kahvihetki.
Tanssit pidettiin Navy Jerrys' -baarissa.
Päivä Helsingissä oli valaiseva ja vapauttava, mutta ei niin ihana kuin olin ajatellut. Helsingissä ei ole yhtä paljon kivoja hipsterikahviloita kuin Turussa, eikä kirjastossa saa nukkua. Lisäksi valtava väsymys haittasi seikkailusta nauttimista. Aion silti tulevaisuudessa seikkailla Helsingissä vielä lisää, sillä tunnen pääkaupunkimme hävettävän huonosti.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti